Gælder for privatkunder

Ved bestilling:

Når du bestiller varer hos Lemus.dk, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse/faktura på din mail.
Den vedlægges også ved de fremsendte produkter, og fungerer som din kvittering. 

Vi trækker først pengene, når ordren er afsendt. Ved pre-order eller leveringstid over 2 uger, så trækkes pengene før afsendelse, da det er en reservation af produktet. Du har fortsat 45 dages fri returret, som er gældende fra modtagelse af produktet. 

Levering:

Leveringstiden varierer alt efter produkt - du kan se levering for det enkelte produkt, når du går videre til betaling. Vi bestræber os på at levere hurtigst muligt. 

Hvis du ikke er hjemme ved levering, kan du mod betaling til fragtfirmaet få genlevering eller afhente gratis på nærmeste terminal. 

Levering sker til kantsten, og ligeledes ved returnering afhentes der ved kantsten. 

Fragtpriser:

Lemus tilbyder gratis fragt på alle ordrer som indeholder én af vores Lemus HOME lydmøbler. 

Køber du mindre produkter som f.eks. Lemus Life, stel, kabler eller andet tilbehør så er fragtpriserne: 

Danmark: 39,- DKK
Udenfor Danmark: 80,- DKK 

Priser:

Alle priser er i danske kroner og er inklusiv 25 % moms.

Valutaomregner er blot til vejledende valutapriser. Alle køb bliver afregnet i danske kroner, når købet er gået igennem. MVA er inkluderet på alle lydmøbler. MVA er IKKE inkluderet på tilbehør som f.eks. Lemus HOME remote, Lemus HOME steel frame og lignende. 

Forsendelse til Norge: 

Lemus sender alle lydmøbler/ordrer inklusiv et lydmøbel som DDP (Delivered Duty Paid), hvilket betyder at vi har på forhånd taget os af alle udgifter til told og andre afgifter til Norge eller forsendelser udenfor EU. 

Garanti & fortrydelsesret: 

Hos Lemus HOME får du altid en 45 dages 100% tilfredshedsgaranti og 3 års garanti med dit købte produkt. Det betyder at du kan pakke din nye Lemus HOME ud - teste og afprøve det - og kontrollere om det lever op til dine forventninger. Er dette ikke tilfældet, kan du sende det tilbage og få dine penge retur.

Vi garanterer kompromisløst kvalitet vi kan stå inde for, og derfor skal vores kunder have muligheden for at fortryde. Det mener vi er loyalitet til vores kunder og vores produkt.

Vi gør opmærksom på at produktet skal være i samme stand som da det blev modtaget, med alt hvad der tilhører(ledninger, manual m.m.). Dette kan ikke bruges som en erstatning, hvis uheldet er ude og produktet går i stykker af egen skyld inden for 45 dage. Fragten retur til Lemus betaler vi, og vi arrangerer afhentning hjemme hos dig, så du ikke skal røre en finger.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Har du som forbrugere købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Hos Lemus har du 3 års garanti på dit Lemus HOME lydmøbel, så du op til 36 måneder fra købsdato kan reklamere over eventuelle fejl og mangler. Garantien dækker fejl og mangler, som har været til stede, eller årsagen har været til stede, ved modtagelse af produktet.  

Bevisbyrden

Der kan i visse tilfælde være tvivl om, hvorvidt en fejl er dækket af garantien. Viser fejlen sig inden for de første 6 måneder formodes fejlen at have været til stede ved overdragelsen, og det er sælger, der skal sandsynliggøre det modsatte. De resterende 30 måneder er det som udgangspunkt køber, der skal godtgøre dette.

Hvis varen har en mangel

Hvis du mener, at din vare lider af en mangel, vil denne blive udbedret ved at lade din vare reparere af autoriserede fagfolk, men i visse tilfælde kan andre løsninger også komme på tale (jvf. købeloven).

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en mangel, hvis fejlen skyldes slitage, ukorrekt brug (f. eks. i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (f. eks. lynnedslag). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne ved en eventuel reparation.

I forbindelse med undersøgelser af din vare har Lemus eller en autoriseret Lemus reperatør ret til at tage et gebyr. Størrelsen af gebyret oplyses ved indlevering og skal betales af dig, hvis det viser sig, at fejlen ikke er omfattet af garantien.

Reparation

For at indlevere en vare til reparation skal du kontakte købsstedet og kunne fremvise original kvittering/købsbevis. 

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Lemus.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består.

Lemus.dk indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

Reklamation kan foretages ved at kontakte os på tlf. eller mail. Lider varen af en fejl eller mangel, vil Lemus.dk søge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Lemus.dk.

Hvis det ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, hvis betingelser herfor er opfyldt, se www.kfst.dk

Ret til persondata:

Dine oplysninger du har givet på Lemus.dk, er sikre og bliver hverken videre sendt eller solgt til en tredje person. 

Du har ret til at få oplyst hvilke data vi har registreret dig i, ifølge persondataloven og derfor kan du kontakte os og høre hvilke data vi har registreret dig i.


Rabatter:

Rabatkoder og andre tilbud, må maks benyttes én gang pr. ordre. Alle rettigheder for trykfejl, eller rettelser af rabatter forbeholdes.